Kuća umetnosti
Kuća umetnosti
Postoje kuće koje tokom vremena postaju kuće umetnosti, postepenim dodavanjem umetničkih dela. Druge, poput kuće u Binigenu, sagrađene su da od početka predstavljaju kuće umetnosti.
To se jasno odslikava u uzorcima, kao i u sekvencama i veličini glavnih soba, poziciji i krajevima prozora i konzervativnoj i jedinstvenom materijalizacijom. Podna obloga u prizemlju odaje utisak da je tu od početka vremena. Sastoji se od utabanog glinenog poda, koji je načinio Martin Rauh. U boji je meda i uprkos svojoj tvrdoći, poseduje modernost i suptilnost. Putanja vodi posetioce od ulaza preko trotoara do predvorja, koje je uokvireno fotografijama savremenih umetnika velikog formata i uključuju retke i stare kaktuse i različite delikatne antičke statue.
Ovaj arhaični pod snažno kontrastrira tananim i precizno definisanim aluminijumskim ramovima kliznih staklenih vrata, koja pregrađuju prolaz od predvorja do dnevnog boravka, otvarajući ovaj prostor prema bašti i natkrivenim delom za sedenje. Tu je međusobno prodiranje unutrašnjosti i spoljašnjosti najizraženije.
Uglasti reljef poda sa obrascem koji se ponavlja dopušta istovremen pogled na unutrašnje i spoljašnje površine, obe pohranjujući svetlost u cilju obezbeđivanja vizuelnog kontinuiteta između plafona i zidova. U prizemlju dominira plutajuća sekvenca prostora koja je savršeno osmišljena za nesmetano uzastopno razgledanje umetničkih dela.
Sobe se razlikuju prema visini plafona i osvetljenju. Prozori su pažljivo postavljeni, poštujući karakteristike dnevnog svetla, kao i predela koje uokviruju. Set visokih prozora u predvorju usmeren je na bogate krošnje sa susednog zemljišta, dok prozor iz dnevnog boravka pruža iznenađujući pogled na daleki grad Bazel.
Tek sada posetilac primećuje sa kolikom preciznošću i smislom za dramaturgiju je ova kuća postavljena, istovremeno primećujući sa kakvom veštinom njen polimorfni volumen iskorišćava prednosti predela. Zadnja strana prati granicu, dok strana na kojoj se nalazi bašta ima težište u vidu bazena. Ivice potonjeg su osmišljene tako da klupe svojim fizičkim prisustvom pojačavaju tu granicu. Bazen postaje objekat smešten u bašti, okružen narandžastim tartan podom koji snažno konstrastrira baštenskoj vegetaciji.
Iznutra, ugradni prozori na sličan način ulaze u dijalog sa slikama. Pošto je otvor skoro nevidljiv, čini se kao da okolina iznenada osvaja prostoriju. Prozori se čine kao nezavisne slike, pre nego kao graničnik između unutrašnjosti i spoljašnjosti.
Čitava kuća ima izgled objekta, najviše zahvaljujući svojoj boji. Na nekim mestima beli štuko na fasadi deluje uglađeno, dok je na drugim otvoren.
Ovaj postupak stvara mnoštvo različitih senčenja, čineći da svaka nijansa izgleda slično, ali nikada identično sa drugom.
Uravnotežena kompozicija priziva delo Alvara Size, a zbog svog centralnog predvorja podseća na Le Korbizijeovu Vilu la Roše. Kuća u Binigenu nije ograničena na pružanje neutralne pozadine za prikazivanje umetnosti. Ona ima aktivnu ulogu, učestvujući u „razgovoru“ zajedno sa domaćinima i gostima.
Projekat izradio arhitektonski biro LUCA SELVA AG
U polju "Name" upišite svoje ime. U polju "Enter your message" upišite svoj komentar. Pritisnite "ADD COMMENT". Komentare koji sadrže govor mržnje*, psovke i uvrede- ne objavljujemo. Usled velikog broja automatski generisanih komentara (spam) prinuđeni smo da uvedemo dodatnu proveru.